Ring och boka städninginfo@juliasstadservice.se

Julias Städservice AB | facebook Julias Städservice AB | twitter
Om oss

Hemstädning Stockholm


Här du kan hitta svar på alla vanliga frågor. Hela tiden vi förbättrar och uppdaterar den här delen, för att du blir nöjd med vår tjänst från början.

Hur fungerar en provstädning?
Provstädning är din första städtillfället. En arbetsledare kommer tillsammans med en av våra städerskor så att ni kan gå runt ditt hus/lägenhet. Du kan berätta om dina önskemål och arbetsledaren kommer att informera dig om tiden som vår städerska behöver för städning. Städningen påbörjar direkt efter ni kommer till överens. Efter provstädning du får välja själv om du vill fortsätta vår tjänst på regelbundet eller inte.

Vad är paket flexi?
I paketet "flexi" du bestämmer själv hur din städningen ska utföras och hur många timmar du behöver. Exampelvis, du vill ha städning varje vecka men du behöver en större städning bara en gång i månaden? Det går självklart att ordna. Du väljer t.ex. 3 timmars städning varje vecka med en större städning en gång i månaden som tar 4 timmar. Du behöver inte ha städning i hela huset varje gång? Inga problem. Du kan välja att ha den första vecka vanlig städning i hela huset (t.ex. 4 timmar) och den andra vecka bara vid behöv städning i vissa utrymmen (t.ex. 2 timmar). Det är du som bestämmer.

Hur kan jag avboka städtillfället?
Avbokningar som ej är akuta ska göras skriftligen via mail till ditt kontaktperson eller till info@juliasstadservice.se senast 48 timmar före ordinarie städtid. I annat fall följande regler gäller.

Vid avbokningar:
-mindre än 48 timmar innan planerade uppdrag debiterar vi 50% av priset utan utfört arbete
-mindre än 2 timmar innan planerade uppdrag (t.ex. samma morgon) debiterar vi 100% av priset utan utfört arbete.

Observera att det går inte dra RUT-avdraget vid utebliven tjänst, därför om pris per timme är 190 kr, full betalning innebär 380 kr per timme.

Alla befintliga kunder har rätt till en kostnadsfri akut avbokning per år. Med akuta avbokningar t.ex. pga. sjukdom kontakta oss gärna på mobilnummer 076 903 96 98, vi ser till att bekräfta att vi mottagit dina avbokning så fort vi kan.

Vad behöver jag ha hemma när ni kommer?
Du som kund står för städmaterial. Tack vare detta våra städerskor kan åka kommunalt och vi kan ge dig lägre pris för det högsta kvalitet städning. Du kan hitta en länk till städmaterial lista längst ner på denna sida.

Arbetar ni på röda dagar?
Nej, det gör vi inte. Du har två alternativ om städning faller på en röd dag. Första alternativ är bara hoppa över en städtillfället - du behöver göra ingenting. Om vi får inget meddelande från dig, då antar vi att du vill inte ha städning den här dagen. Andra är få ny tid innan, eller efter den ledig dagen - Vi ber dig att du kontaktar oss i så fall, så att vi kan hitta en bra lösning för dig.

Behöver jag lämna nycklar till eran städerska?
Nej. Du behöver inte göra det om du kan löva att vara hemma varje gång när hon kommer. Vi förstår att för många det är en känslig fråga, så vi lämnar det till din beslut. Vi behandlar kunder nycklar med vår trygg och säkert rutin - alla nycklar får sitt nummer som bara din städerska och företagets VD vet till vem tillhör. På nyckel finns också företagets namn och telefonnummer, så om någon hittar den kan ringa oss. Ansvarsförsäkring täcker eventuellt låsbyte, men våran städerskor är medveten om hur viktig dina nycklar är. Om du bestämer att lämna nyckel till vår städerska, du kan bara fylla i och underskriva en Nyckelkvittens som hon har alltid med.

Vem arbetar hos Er?
Alla våra medarbetare är anställd hos Julias Städservice AB. Vi har utvecklat vår eget personal rekryteringssystem som hjälper oss välja rätt personer. Vi satsar inte på kvantitet men kvalitet. Rekryteringsprocess tar lite tid så ibland det kan vara svårt att anpassa städtiden för nya kunder. Det beror på schema av våra nuvarande städerskor. Naturligtvis vi har F-skattsedel och betalar alla skatter och försäkringar för vår personalen i Sverige. Alla våra medarbetare har skrivit under sekretessavtal.

Hur fungerar ansvarsförsäkring?
Vår försäkring täcker eventuella skador som uppkommer i ditt hem vid arbetstillfället. Mer specificerade listan kan du hitta längst ner på denna sida. Försäkrings omfattning ligger på 10 000 000 kr. Vid första städtillfället vi ber varje kund att berätta oss om eventuella känsliga tavlor, möbler eller golv så att vår personalen vet hur rengöra dessa saker. Vi tyvärr tar inget ansvar på saker som går sönder tex pga ålder eller när något tekniskt fel inträffar på tex en tvättmaskin eller dammsugare.

Kan jag betala kontant?
Vi tar endast emot betalning via faktura. Du kan betala på tre olika sätt – e-faktura i pdf-format via e-post (kostnadsfritt), autogiro (kostnadsfritt) och pappersfaktura (35kr/faktura). Du kan anmäla dig för autogiro via länken nedan:
Boka provstädning




Rut avdrag

Klicka på aktuella erbjudanden övan och kolla hur mycket kan du spara idag!

Rut avdrag
Kom ihåg att du som privat kund har rätt till 50% skattereduktion på alla våra tjänster. Läs mer


Miljöpolicy Vi tar hand om miljön i vårt dagliga arbete. Regelbundet organiserar vi utbildning möter för våra anställda, för att öka deras kunskap och medvetenhet om miljön.


Julias Städservice AB

Mörtgatan 10
133 43 Saltsjöbaden


Kontor:

Kristallvägen 162
126 79 Hägersten


08-22 40 91


Våra certifikater: